Beboerne har taget beboerapp'en til sig
Udgivet:
Beboerapp’en har nu været i brug i halvandet år, og vi har selvfølgelig været nysgerrige på, hvor mange der bruger den og hvad den bruges til. Og det ser rigtig godt ud.
I andet halvår af 2021 var 696 opgaver fra beboere oprettet i app’en; mens der i samme halvår året efter var oprettet 3285 opgaver i app’en. Altså næsten en femdobling. Det vidner om, at beboerne i AAB har taget den til sig og erfaret at beboerapp’en er den hurtigste vej til service.
Med app’ens selvbetjeningsløsninger kan rigtig mange opgaver eller reparationer oprettes, dokumenter findes, økonomioversigt over sit lejemål ses helt uafhængig af AABs åbningstider.
Når en opgave er oprettet i beboerapp’en logger beboeren i gennemsnit på tre gange pr. opgave, for at følge med i hvor langt opgaveløsningen er nået. Det er en unik mulighed, som app’en giver for at følge med i processen.
30% af alle lejemål i AAB har ibrugtaget app’en. Det vil sige, at de ikke kun har logget på, men har foretaget en aktiv handling på app’en. Kigger vi på hvilke funktioner, der oftest bliver brugt, skiller to sig særligt ud. Søgning på økonomiske forhold omkring sit lejemål og dokumenter udsendt fra administrationen, fx brevkorrespondance, ordensreglement eller information vedr. byggesager topper på listen.
Af de selvbetjeningsfunktioner, du allerede kan bruge på beboerapp’en kan fx nævnes:
- Bestille en reparation eller opgave
- Følge med i dit forbrug af el, vand og varme i dit lejemål
- Se beskeder fra AAB
- Bestille vasketid
- Opsige dit lejemål
- Stille forslag til afdelingsmøder
- Se økonomien omkring dit lejemål.
Der kommer løbende nye funktionaliteter i app’en, og den bedste måde du kan holde øje med det på, er ved at downloade app’en på din mobil.
Du kan læse mere om beboerapp'en og hvordan du bruger den her.